Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot 7.10.2020 alkaen, voimassa toistaiseksi.

Näitä ehtoja sovelletaan verkkokaupasta, puhelimitse, sähköpostitse tai muutoin etänä tilattuihin tuotteisiin. Huomaathan, että ajoneuvojen kotiintoimituksissa on omia erityisehtoja.

Tilaus

Voit tilata tuotteita joko verkkokaupastamme, sähköpostitse, puhelimitse tai asioimalla myymälässämme. Tilauksen tehtyäsi saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi tai puhelimitse. Tilaajan tulee olla vähintään 18-vuotias tai tilaajalla tulee olla huoltajan lupa tilaukseen. Toimitamme tuotteita vain Suomeen. 

1. Toimitustavat

Postitoimitus lähimpään postitoimipisteeseen tai lähikauppaan.

Matkahuollon lähipaketti Matkahuollon toimipisteeseen tai lähikauppaan.

Nouto myymälästämme Salosta osoitteesta Helsingintie 32.

Yli metrin mittaiset, suuret ja painavat lähetykset toimitetaan aina Matkahuollon tai muun rahtitoimittajan kautta.

Ajoneuvot toimitamme itse asiakkaan toivomaan toimitusosoitteeseen. Toimitus edellyttää, että osoitteeseen on ympärivuoden tieyhteys, johon voidaan olettaa pääsevän normaalilla pakettiautolla. Tilausprosessin aikana tarkistamme reitin ja tarvittaessa olemme yhteydessä asiakkaaseen toimitusosoitteen muuttamiseksi.

2. Toimituskulut

Tarkat painon ja tilavuuden mukaan määräytyvät hinnat näet tilausvaiheessa ostoskorista. 

Ajoneuvojen toimituskulu määräyty toimitusmatkan ja mahdollisten lautta- ja/tai lossiyhteyksien mukaan. Saat ajoneuvon toimituskulusta hinnan, kun syötät osoitteesi tilausvaiheessa ja toimitusprosessin aikana vahvistamme toimituskulun. Mikäli toimitusreitillä on lossi- ja/tai lauttasiirtymiä, sovimme toimituksesta aina erikseen, emmekä toimita laitteita saareen tms. paikkaan, johon ei ole tieyhteyttä.

3. Maksutavat

Tarjoamme yhdessä Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), (joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin) kanssa monipuoliset maksuvaihtoehdot, joissa maksu suoritetaan suoraan Bamboralle.

Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Korttimaksaminen (credit/debit)

Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

Lompakot

MobilePay, Masterpass ja Pivo.

Verkkopankit

Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken ja Ålandsbanken.

Lasku ja osamaksu

Jousto ja Enterpay-yrityslasku.

Tutustu lisätietoihin maksutavoista osoitteessa www.bambora.com 

Jousto lasku

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4), Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Sähköposti: payform@bambora.com

Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)

3.1 Muut maksutavat

Tarjoamme rahoitusratkaisuja kaikille myynnissä oleville tuotteillemme. Yhteistyössä Lähitapiola Rahoituksen, Svea Economy ja Santander Consumer Financen kanssa löydämme sinulle kustannustehokkaan ja sopivan rahoitusmallin 12-120 kuukauden maksuajalla.

Voit hakea alustavan rahoituspäätöksen ostoksillesi täältä. Hakeminen ei velvoita sinua mihinkään! Voit myös olla yhteydessä suoraan myyntiimme ja pyytää ajoneuvohankintaasi rahoitustarjouksen, joka räätälöidään sinulle sopivaksi.

Ennakkomaksu Ajoneuvojen myynnissä

Mikäli ajoneuvolla on käytettävissä ”Ennakkomaksu” -ominaisuus, maksat ajoneuvon tilausvaiheessa kokonaissummasta 5% ja loppuosan joko laskulla tai rahoituksella. Kun valitset tämän maksutavan, olemme sinuun yhteydessä puhelimitse ja sovimme loppumaksun suorittamisesta.

Lue lisää tästä maksuvaihtoehdosta sopimusehdoista, jossa tarkemmat ehdot ajoneuvojen ostamiseen verkkokaupasta.

4. Toimitusaika

Toimitusaika on varastotuotteille noin 1-4 arkipäivää, tehdastilaustuotteille sekä rahditettaville tuotteille noin 2 – 40 arkipäivää. Yleisesti varastotuotteet toimitetaan nopeasti, vain harvinaisempien tuotteiden toimituksia voidaan joutua odottamaan toimittajalta tai valmistajalta pidempään.

Ilmoitamme sinulle tarkennetun arvion toimituksesta tilauskäsittelyn aikana. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy oleellisesti, pyrimme ilmoittamaan siitä heti tiedon saatuamme.

4.1 Ajoneuvojen toimitusaika

Ajoneuvojen toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Suurin osa uusista ajoneuvoista tuotteista toimitetaan 2-3 viikon kuluessa tilauksesta, mutta ajoneuvon malli ja mahdolliset lisävarusteet voivat pidentää toimitusaikaa. Olemme asiakkaaseen yhteydessä, kun ajoneuvotilaus otetaan käsittelyyn ja annamme tarkemman arvion toimitusajasta.

Mikäli tuotteen käsittely- ja toimitusaika viivästyy tuotekortissa ilmoitetusta, pyrimme ilmoittamaan siitä asiakkaalle välittömästi tiedon saatuamme. Osalla ajoneuvoista emme pysty antamaan toimitusaika arviota, jolloin voit tiedustella ajoneuvon saatavuutta.

Minimitoimitusaika on yleensä 7 päivää. Takatalo Store Oy ei sitoudu sivustolla mahdollisesti näkyviin selkeästi virheellisiin toimitusaikoihin.

1. Hinnat ja arvonlisävero

Hinnat ilmoitetaan euroissa ja ne sisältävät ALV:n %. Myyjä varaa itselleen oikeuden pidättäytyä toimittamasta tuotetta hinnoitteluvirhetapauksessa. Myyjä varaa oikeuden muuttaa verkkokaupassa mainittuja hinnaston hintoja.

2. Omistusoikeus

Kaikki tuotteet ovat myyjän omaisuutta kunnes tuotteet on maksettu kokonaisuudessaan.

3. Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on pääasiassa ilmainen 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 14 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.

Peruuttamisesta voi ilmoittaa puhelimitse numeroon +358 50 472 6290 helpommin lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@takatalo.fi. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.

Asiakkaan velvollisuus on tarvittaessa näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuitin avulla.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Huomio! Esimerkiksi sähköosien sovittaminen paikoilleen katkaisee palautusoikeuden.

Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta. Tuotteet on palautettava Postin, Matkahuollon tai kulloinkin käyttämämme rahtiyrityksen asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään. Pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Emme lunasta jälkivaatimus/postiennakko -lähetyksiä.

Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja verkkokaupalle.

Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, palautamme asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä heti palautettavan tavaran saavuttua takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Ilmainen palautus ei koske rahtitoimituksena palautettavia tuotteita ja kotiin toimitettuja ajoneuvoja. Rahdin kautta palautetuista tuotteista perimme todelliset verkkokaupalle aiheutuneet rahtikulut (suuret ja/tai painavat tuotteet, kuten peräkärryt). Voitte ennen palautusta tiedustella asiakaspalvelulta todelliset palautuskustannukset rahtien palautuksiin.

4. Takuu

Takuuajat ovat tuotekohtaisia ja maahantuojien määrittelemiä, useimmiten kuitenkin vähintään 1 vuoden. Osien asennuksessa on noudatettava tuotteen valmistajan asennus- ja käyttöohjeita. Takuu ei vastaa osien normaalia kulumista.

5. Tuotetiedot

Tuotteiden tiedot ovat näkyvissä verkkokaupassa. Mikäli tiedoissa on merkittävä virhe, asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote. Palautuksen tulee tapahtua 14 vuorokauden aikana tuotteen vastaanottamisesta.

Mikäli epäilet tuotteen tiedoissa olevan virhe, olethan meihin pikaisesti yhteydessä. 

6. Vahingoittunut paketti

Mikäli lähetys on rikkoutunut tai pakkaukseltaan vioittunut, tee siitä heti kirjallinen vahinkoilmoitus rahdin toimittajan kanssa (esim. Posti). Emme vastaa kuljetuksessa aiheutuneista vahingoista.

7. Tietosuoja

Lue tietosuojaseloste täältä.

8. Erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Pidätämme oikeuden toimitusehtojen muutoksiin.